Vanlige spørsmål
Handle
Når og hvor sendes min faktura?Hvordan vet jeg at plagget passer?
Tilkommer ingen frakt- eller bytteavgifter?
Hvilke avgifter tilkommer?
Hva er det minste beløpet jeg kan bestille for?
Varen er utsolgt i min størrelse, kan jeg bestille alikevel? Jeg savner et plagg fra et varemerke der har, kan dere ta inn dette?
Jeg savner mitt favorittvaremerke, kan dere ta inn dette? Når har dere salg?
Levering
Hvor raskt får jeg min bestilling?Hvor lenge ligger pakken min på postens utleveringssted?
Retur
Jeg skal returnere deler av min ordre. Hvordan skal jeg betale?Jeg vil bytte eller returnere min vare, hvordan gjør jeg det? Jeg vil angre et kjøp, men fra når regner dere 14 dager, er det etter at jeg har hentet ut pakken?
Faktura
F: Når og hvordan sendes min faktura?
S:
14 dagers faktura:
Vi legger ved fakturan sammen med varene i din pakke.
Delbetaling:
Første fakturaen sendes med brev og kommer midt i den påfølgende måneden etter at du gjennomførte kjøpet. Eksempelvis kommer altså første fakturaen for kjøp som ble gjort i januar til deg i midten av februar.
Handle
F: Hvordan vet jag at plagget passer?S:
- Se i din garderobe. Hvilken størresle har du fra før på plagg fra samme varemerke eller på lignende plagg?
- Dersom et plagg har avvikende størrelser skriver vi alltid en anbefaling på hvilken størrelse du skal velge. Du finner denne i beskrivelsen av plagget.
- Alla plagg i hver størrelse på CARE OF CARL er målt av oss. Målene finnes på produktsiden under fliken ”mål”. Dersom du er usikker på størrelsen din anbefaler vi deg å ta mål av deg selv og sammenligne med de mål som finnes på plagget. Les mer om hvordan du tar egne mål her.
- Dersom plagget mot formodning ikke skulle passe kan du bytte til annen størrelse, farge eller modell uten ekstra kostnad i løpet av 14 dager.
F: Tilkommer ingen frakt- eller bytteavgifter?
S:
- Nei, din ordre leveres fraktfritt*. Vi har heller ingen grense for minste bestilling. Vi sender alle pakker med Bring og levering skjer i løpet av 1-4 arbeidsdager. * Fraktfritt ved levering til nærmeste utleveringssted. En avgift tilkommer ved valg av hjemlevering som leveringsmåte.
- Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet kan du returnere og bytte til annen vare helt uten kostnad. CARE OF CARL står for returfraktkostnaden. Dette gjelder også dersom pakken har vært levert hjem til deg. Returen leveres hos nærmeste utleveringssted.
F: Hvilke avgifter tilkommer?
S: De avgifter som kan komme i tillegg er:
- Pr i dag tilkommer ingen ekstra avgifter* når du handler hos Care of Carl og velger å hente pakken på ditt nærmeste utleveringssted. Vi står for alle fraktkostnader og andre eventuelle kostnader (f.eks. tollavgifter eller andre avgifter). *En avgift tilkommer ved valg av postoppkrav.
- Ved valg av hjemlevering som transportmåte tilkommer en ekstra avgift for denne tjenesten.
F: Hva er det minste beløpet jeg jeg kan bestille for?
S:
- Vi har ingen grense for minste bestilling. Dersom du f.eks. kun vil bestille et par strømper så får du gjøre det uten ekstra kostnader.
F: Varen er utsolgt i min størrelse eller farge, kan jeg bestille alikevel?
S:
- Vi synes det er viktig at du som kunde får rett informasjon om tilgjengelige produkter. Når vi er usikre på leveringstiden på en vare aktiverer vi "overvåk produkt"-funksjonen.
- Dersom knappen ”overvåk produkt” er aktiv på produktsiden så betyr dette at våre innkjøpere forsøker å bestille varen inn igjen til vårt lager. Registrer deg har så sender vi et mail med informasjon om eller når varen kommer på lager igjen.
- Ved at våre kunder velger å "overvåke" produktene vet vi hva våre kunder vil ha og kan deretter forsøke å kjøpe inn igjen produktene i følge kundenes ønskemål.
- Dersom ikke ”overvåk produkt” er aktivt på produktsiden betyr det at plagget har utgått fra vår leverandørs sortiment og at vi dessverre ikke kan bestille varen på nytt uansett hvor gjerne vi skulle ville det.
- I visse tilfeller kan et produkt ha lagerstatus "3-6 arbeidsdager". Det betyr at produktet er utsolgt på vårt lager, men finnes på lager hos vår leverandør og at forventet leveringstid da er 3-6 arbeidsdager.
F: Jeg savner et plagg fra et varemerke som dere har, kan dere ta inn dette? S:
- Vi vil gjerne hjelpe deg, så kontakt oss på [email protected] eller på 800 31 200 og fortell oss om ditt ønskemål så skal vi se hva vi kan gjøre.
- Så lenge våre leverandører har varen på lager så pleier det ikke være noe problem å få hjem en slik vare.
F: Jeg savner mitt favorittvaremerke, kan dere ta inn dette?
S:
- Vi hører alltid på våre kunder. Send gjerne ditt ønskemål til oss. Vi kan ikke garantere at vi får tak i det du søker, men vi vil alltid forsøke.
S:
- Vi har salg to ganger i året. En gang i slutten av januar og en gang i slutten av juli.
F: Hvilke plagg er med blant salgsvarene?
S:
- Plaggene som er på salg er plagg som kanskje ikke alltid finnes i alle størrelser og plagg som er fra respektive sesong. Klassiske plagg som lever videre fra sesong til sesong er derfor ikke med blant salgsvarene.
Levering
F: Hvor raskt får jeg min bestilling?S:
- Alle ordre som finnes på lager og som kommer inn til oss før kl 14:00 på hverdager, blir sendt fra oss samme dag.
- Alle pakker sendes med Posten.
- Leveringstid varierer mellom 1-4 arbeidsdager litt avhengig av hvor i landet du bor.
- Vi anbefaler at du benytter deg av hentemelding via SMS for raskere informasjon fra Bring.
F: Hvor lenge ligger min pakke hos postens utleveringssted?
S:
- Alle pakker ligger hos postens utleveringssteder i 14 dager fra ankomstdagen.
- Vi kan i helt spesielle tilfeller hjelpe til å forlenge denne liggetiden. Kontakt oss.
Retur
F: Jag vil bytte eller returnere min vare, hvordan gjør jeg det?S:
- Fyll i returseddelen som følger med i din forsendelse fra oss.
- Pakk varen godt inn i samme forpakning som du fikk den eller benytt en egen forpakning. Sko og annet som kommer i egen emballasje skal returneres i originalemballasjen.
- Klistre på den vedlagte ferdigtrykte returetiketten på pakken du vil sende tilbake.
- Lever pakken inn på postens nærmeste utleveringssted (gjelder alle returer, uansett leveringsmåte).
- Tenk på at varen skal være i samme stand som når du fikk den for at vi skal godkjenne et bytte eller en retur. Undertøy byttes ikke.
- Byttevarer blir levert til nærmeste post i butikk/postkontor eller via postkasse. Byttevarer leveres ikke via hjemlevering.
F: Jeg skal returnere deler av min ordre. Hvordan skal jeg betale?
S:
- Når vi har mottatt din retur fjernes de returnerte varene fra fakturaen og en oppdatert versjon sendes deg via mail. Avvakt den nye fakturaen og betal den når den kommer. Dersom du har gjort en innbetaling til Klarna før vi har registrert returen så opprettes en delbetalingskonto hos Klarna.
F: Jeg vil angre et kjøp, fra når regner dere 14 dager, er det fra etter at jeg hentet ut pakken? S:
- Bytte- og angrerette på 14 dager gjelder fra den dagen du hentet ut pakken på utleveringsstedet.