Se våre tre alternativer for å selge eller bytte din premiumklokke hos oss:
Mot provisjon, det beste alternativ ved salg av klokken. Det tar imidlertid noe lengre tid å få betalt enn ved de andre alternativene da betaling først skjer etter at salget er gjennomført.
1. Fyll ut skjemaet med personlige opplysninger og informasjon om klokken din. Vår klokkespesialist vil kontakte deg å eventuelt få kompletterende informasjon innen 2-3 virkedager og vil siden gi en omtrentlig pris dersom klokken blir akseptert.
2. Send klokken din til oss med forsikret og sikker frakt. Vi står for frakt- og forsikringskostnaden.
3. Vi fotograferer, beskriver og publiserer klokken din i vår nettbutikk.
4. Du vil bli refundert til din bank- eller kundekonto innen 30 dager etter at klokken ble solgt.
Bytt inn klokken mot en annen; vårt nest beste alternativ hvor du bytter mot en pre-owned eller ny klokke fra vårt sortiment.
1. Fyll ut skjemaet med personlige opplysninger og informasjon om klokken din.
2. Vår klokkespesialist booker et digitalt møte hvor dere diskuterer bytte og eventuelt mellomlegg, vanligvis innen 2 virkedager.
3. Du sender klokken din til oss med forsikret og sikker frakt, som vi står for.
4. Vi sender din nye klokke direkte etter at vi har mottatt, kontrollert og godkjent innbyttet. Vanligvis tar dette ca 5-7 virkedager.
Selg klokken direkte. Enkleste alternativ ved salg, du får pengene direkte.
1. Fyll ut skjemaet med personlige opplysninger og informasjon om klokken din.
2. Vår klokkespesialist booker et digitalt møte eller kommer med et forslag via e-post hvor vi gir et prisoverslag på klokken, vanligvis innen 48 timer.
3. Du sender klokken til oss med forsikret og sikker frakt som vi står for.
4. Du vil motta pengene som er satt inn på din bank- eller kundekonto umiddelbart etter at vi mottar, har kontrollert og godkjent klokken. Vanligvis tar dette ca 5-7 virkedager.
Vi har til hensikt å tilby et tidløst sortiment og søker kun blant kjente varemerker og ikoniske modeller, slik at våre kunder kan gjøre investeringer vi tror vil holde over tid. Vi aksepterer pr idag kun klokker fra følgende varemerker: Rolex, Omega, Tudor, Cartier, Jaeger LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Bremont, Sjöö Sandström og Sinn. Vi etterstreber å holde et høyt nivå i vår avdeling - Pre-Owned & Vintage Klokker, og vil derfor avvise klokker og modeller som ikke holder tilstrekkelig høy standard for videresalg i avdelingen og/eller som vi ikke har mulighet til å kontrollere ordentlig. Vår klokkespesialist vurderer her hvert enkelt tilfelle.
Det finnes tre forskjellige måter å selge din klokke til oss, se detaljer om alternativene her.
Vi baserer vår verdivurdering først og fremst på nåværende og historiske salgsdata og tar dermed hensyn til varemerke, modell, spesifikke referanser, klokkens stand og annen proveniens som eierskaps- og servicehistorikk, opprinnelig salgsland og tilbehør i form av sertifikat, etui og annen dokumentasjon. Hver verdivurdering er unik, og vi kan derfor ikke på forhånd gi en generell verdivurdering uten å ta del av den nødvendige og etterspurte informasjonen.
Når du har valgt hvordan du vil selge eller bytte klokken samt fylt ut et skjema med den informasjonen vi behøver, vil du bli kontaktet av vår klokkespesialist. Etter at dere har gjort en avtale, sender vi deg emballasje samt en fraktseddel. Det er viktig at du bruker disse for at klokken skal være forsikret og for at sendingen skal kunne spores under transport. Hvis du av en eller annen grunn ikke bruker den tiltenkte emballasjen og fraktseddelen og noe skulle hende under transporten, fraskriver vi oss ansvaret for dette.
Når du mottar betaling, avhenger av om du har valgt å selge klokken din via provisjon, bytte den eller selge den direkte til oss. Mer informasjon om hvert alternativ finner du her.
Vi ønsker at du som selger skal få mest mulig ut av våre tjenester. Derfor vil vi så langt det går unngå å redusere salgsprisen på klokken i den grad det anses som nødvendig. Dersom klokken ikke er solgt etter 2 måneder, vil vi i samråd med deg som selger gradvis redusere prisen, til et forhåpentligvis mer attraktivt prisnivå, inntil klokken er solgt. Dersom klokken fremdeles ikke er solgt etter 6 måneder, vil vi kontakte deg for i fellesskap å komme frem til en løsning.
Ved å sende inn forespørselen godtar du våre vilkår og forsikrer som selger at beskrivelsen av produktet samsvarer med produktets faktiske tilstand. Hvis beskrivelsen din ikke stemmer med produktet, vil du være ansvarlig for eventuelle returkostnader dersom ikke klokken godkjennes av oss. Hvis innlevering av en klokke ikke finner sted etter at vi har sendt emballasje og fraktseddel til deg, vil disse kostnadene også debiteres. Du samtykker også i at vi utbetaler provisjon til din kundekonto hos oss på Care of Carl i form av et tilgodebeløp til fremtidige kjøp dersom du godtar det som betaling ved en overensstemmelse av mellomlegget.
Svar på de mest vanlige spørsmålene finner du her.
Hverdager besvarer vi ditt mail i løpet av 24 timer.