Da Care of Carl ble grunnlagt i Sverige 23. august 2010, fantes det tidlig en tanke om redaksjonelt og kreativt inspirasjonsmateriell. En tanke om å med tekst å bilder få fram ideer om stil og herreklær. Nå har vi i snart 1 år drevet Carl Magazine nettopp ut fra dette og vil takke alle lesere for en varm mottakelse.
Det har vært en kronglete og veldig spennende reise fra første tanke, til virkelig web-magazine. Henning Källqvist, grunnlegger av Care of Carl, kontaktet i 2010 noen av Sveriges mest kjente stilbloggere og knytte tidlig kontakt med en av disse. Fokus hos Care of Carl var først å med inspirerende presentasjon løfte fram sortimentet på en måte som skapte ideer hos kundene og menn generelt. Hvilken skjorte bruker man egentlig til en rutete blazer? Er det viktig å matche sko og belte? Det finnes mange spørsmål og mye å fortelle om.
Etterhvert fikk ukens klesvalg og stilmanualer selskap av feltreportasjer, der vi besøkte produsenter og fabrikker. Det ble besøk både i Sverige og i utlandet og feedbacken kom ganske raskt fra dere lesere.
I løpet av høsten 2014 begynte vi å designe plattformen og utseendet for websiden der vi nå befinner oss - Carl Magazine. Bara prosessen rundt det å finne et navn tok tid.
Vi har etter dette hatt en spennende reise med lanseringen av Carl Magazine på vårparten i 2015, nye spennende fabrikkbesøk og dypgående intervjuer for å skape personportrett. Alt blandet med klesvalg, tanker og tips rundt den mannlige garderoben.
Ferden har først oss fargerike og spennende møter der vi etter et besøk hos Crockett & Jones og lunsj med familien Jones har spilt "kubb" i hagen hos den levende legenden Robin Guiness (ja, som på flaskene), sittet i solnedgangen på et gammelt engelsk gods og diskutert sko med to av brødrene Church, spasert på startgriden i Monaco, dagen innen det store F1-racet med Marcus Ericsson. Ikke minst så har vi fått se hundrevis av nye plagg og sko fra spennende, kommende leverandører før eventuelle innkjøp og presentasjon i kommende artikler.
Dere lesere kommer alltid til å være kjernen i og årsaken til jobben vi gjør. Vi håper at vi skal være en kilde til ideer og energi, men også et rom for spørsmål, tanker og ikke minst diskusjoner. Vi er en tydelig visjon og misjon som er å løfte fram og ta fram en plass for dere som er interesserte i stil og for de velkledde menn som finnes blant våre besøkere og lesere. Et rom for å kunne dele med seg av ideer og tanker, og samtidig få ny inspirasjon.
Stil er aldri feil. Den bygger alltid kun på personlig stil og smak. Din stil er klærne du trives i og som du liker å ha på deg. Vi håper at vi alltid kan hjelpe til på veien til at dere skal finne og trives med nettopp deres egen stil.
Med disse ordene vil vi benytte muligheten til å ønske dere alle et riktig godt nytt år og takke for den fantastiske første tiden dere har gitt oss i vårt arbeid med å komme i gang med Carl Magazine. Vi ses igjen i 2016, med nye spennende emner som grunnlag for vår felles reise i temaet mannlig stil.
Hjertelige varme hilsener
Redaksjonen, Carl Magazine